19 Aralık 2010

Çorba ve çörek


Kış sebzeleri çorbası

Karnıbahar sapları ve yaprakları, brokoli sapları, biraz pırasanın yeşil kısımlarından, biraz kereviz yaprağı, 1 adet patates, 1 adet havuç, 1 adet domates, 1 adet sarımsak, biraz kabak, tuz ve kırmızı pul biber: Su ilavesiyle pişirdim, blenderdan geçirip zeytinyağı ekledim.



Çörek



½ paket yaş maya
1 su bardağı ılık süt
½ çay kaşığı bal

Hepsini karıştırdım ve kabardıktan sonra:

½ su bardağı zeytinyağı
150 gr ezilmiş yağsız beyaz peynir
1 yumurta beyazı
2 yemek kaşığı ince kıyılmış dereotu
1 çay kaşığı tuz

Ekleyerek iyice karıştırdım ve 400 gr un ilave edip yoğurdum. Üzerini kapatıp 1 saat dinlendirdikten sonra şekil verip (kimisine ceviz koyarak, kimisini sade ve üzeri susamlı) yumurta sarısı sürüp 180 derece ısınmış fırında pişirdim.


6 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Mmm mis gibi bir çorba,pastane kokan nefis bir çörek! :)
Çok leziz görünüyorlar,afiyet olsun sizlere..

durutarifler dedi ki...

Çorbanın içinde kırmızı mercimek varmış gibi duruyor. Onu da yakıştırıverdim ben. Tam kış çorbası olmuş.

Çörekte çok güzel görünüyor.

Ellerine sağlık.

Hülya dedi ki...

Çöreklerden almak istiyorum şimdi...
Çorba akşama..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Çöreği çorbaya bana bana yesem ne güzel olurdu... Ellerine sağlık Betülcüğüm...

Tijen dedi ki...

Ah o çöreklerden bizde de olsaydı... Çok severim dereotlu, peynirli çörekleri. Nicedir de yapmadım iyi mi???

Mutfak Havlusu dedi ki...

Betül abla neler yapmışsın ben görmeyeli!
ellerine sağlık nefis lezzetler yapmışsın..umaırm birgün tadabilmeye vakıf oluruz..

Google