16 Aralık 2011

Börek

Şu “Photoshop” programını içselleştirebilsek nasıl olurdu acaba hayatımız?
Yanlardan kırp,renkleri istediğine çevir.
Pürüzleri, fazlalıkları yok et.
Oradan buradan eklenmiş olanları kes at.
Görünümü ister romantik yap, ister hüzünlü. Ya da rahatsız edici derecede soyut.
İster çirkin yap, istersen gerçeklikten uzak bir güzelliğe büründür.
Zamanın tersine geliştirdiği “ÖNCE” “SONRA” durumunu, yine bir kaç darbeyle tersine çevir.
İstediğini fotoğrafa al, istemediğini sanki hiç varolmamış gibi çıkar kareden.
Yaşanmış her duyguyu görüntünün tüm bütünlüğünü bozacak şekilde etkisiz hale getir.
Geçmiş dediğimiz şey hiç yokmuşcasına o anı istediğin formda dondur, sanki hiç var olmamışız ve o an o karede hayat bulmuşuz gibi.
Bu kadar net bir biçimde mümkün olabilseydi ister miydik acaba?
Ben son zamanlarda bu tersine gelişen “ÖNCE” “SONRA” durumunu pek sever oldum. Her ilave beyaz telin, her ilave çizginin, her fazla kıvrımın, hayatıma giren yada eksilen her insanın hayat karemde olmasını pek sever oldum.
Pürüzlü, net, dalgalı, dalgasız, açık renk veya alaca, hüzünlü, acılı veya acısız ve her ne varsa .....



Börek





Ölçüler göz kararı ve malzemeler tarifin içinde.

İki yufka arasına ve en üste su ve zeytinyağı karışımını sürdükten sonra, kestiğim üçgenlere önce az tuzlu suda haşlanıp süzdüğüm yeşil mercimeği ve mercimeğin üzerine de zeytinyağı ile kavurduğum soğanlı ve bol baharatlı kıyma harcını koyup sardıktan sonra dondurucuda beklettim. Pişirmeden önce üzerine yumurta sarısı, az su ve zeytinyağı karışımından sürüp fırında pişirdim.




4 yorum:

durutarifler dedi ki...

Betülüm ne güzel bir yorum olmuş, çok mutlu oldum.
Esas sen şahane bir kadınsın. Hep düşündüğümüz ama bir türlü dile getiremediğimiz şeyleri gelipte senin bloğunda görmek (hem de akcı bir dille ) bambaşka bir duygu. Bu günkü postta aynı o şekilde.

iyi ki varsın. Ama ne olur biraz daha sık yaz :))Sevgilerimle

lezzettabağı dedi ki...

Mercimekli hamurişleri gerçekten çok güzel oluyor. bence hem daha ekonomik hemde aynı kaloriyi alabiliyorsun. daha önce böreğini defalarca denemiştim poğaçasını da yemiştim ama açıkçası kendim yapmamıştım bunu en kısa zamanda deneyeceğim her zaman derin dondurucumda haşlanmış yeşil mercimek bulundururum.Elinize sağlık. Güzel bir hafta sonu dilerim, sevgiyle kalın..

Hülya dedi ki...

Ellerine sağlık Betül'cüğüm.
Fotoğrafa bakarken acıktığımı farkettim.
Sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hoş bir börek olmuş, bolca yapıp dondurucuda bekletmeli acil durumlarda kurtarıcı olarak sunulmalı. Ellerine sağlık Betülcüğüm. Sevgiler....

Google