03 Nisan 2012

Kurabiye

Bir hayal benimki: Bu sabah yıpranmış ruhum olgunlaşmış düşüncelerin baskıcı esaretinden kendini sıyırmış, sanki öncesinde hiç kış yaşanmamış gibi sırıtan bahar aydınlığına benzemiş.
Özlem benimki: Yalnızım ama yalnız hissetmiyorum.
Özenti benimki: Bu sabah ben dahil herkes arınmış olarak uyanmış ve kendi işini yapıyor, bana dokunmuyor ve gülümsemekten başka bir karşılık vermiyor.
Dilek benimki: Bu sabah ben dahil herkes birbirini anlıyor, herşey yolunda, çözmezsem çatlamayacağım ve hemen aklımdan uçup giden ufak sorunlara aldırmıyorum.
Kavrayış benimki: Bu sabah geçmişi ve geleceği oldukları yere bırakıyorum ve buradayım diyorum kendime.
Kaçış benimki: Bu sabah diğerlerinin hissettiklerinin önemini ve etkisini azaltıp, aynaya kendi hissettiklerimi yazıyorum.
İmrenme benimki: Bu sabah sınırsız özgürlüğümü içime dolduruyorum, ve hiçbirşey düşünmemeyi başarıyorum.
Bir hayal benimki: Bu sabah gitmesi gereken tüm yağlar gitmiş, kat kat katlanmalar, pliseler yok olmuş, yılların bedendeki görüntüleri makul bir mesafeye kadar seçilemez hale gelmiş. Ve ben güneşin keyfini çıkaran bencil bir kedi kıvamında sütüme bir tabak kurabiyeyi katık ediyorum, kimsenin kırmaya yeltenemeyeceği cam fanusumda bu sabah.....



Kurabiye


1 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı yoğurt
½ su bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı zencefil
1 portakal kabuğu rendesi
385 gr tam buğday unu
150 gr kırıntı çikolata
1.5 yemek kaşığı kakao

Çikolata ve kakao hariç tüm malzemeyi yoğurdum ve hamuru 2 ye ayırdım. Bir bölümüne 1 yemek kaşığı su ve çikolataları ekleyip yoğurdum. Diğerine 2 yemek kaşığı su ve kakaoyu ekleyip yoğurdum. Alta kakaolu ve üste çikolatalı hamuru yayıp rulo yaptım ve stretch’e sarıp 1 gece dondurucuda beklettim. Dilimleyip 180 dereceye ısınmış fırında pişirdim.

6 yorum:

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Betülcüğüm bu düşüncelerine ben de katılabilir miyim?

Kurabiye nefis görünüyor, hele içindeki o çikoolatalar gel ye beni diyor. Ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

Bayilirim :-))
iyi ettinde yaptin
ellerine saglik...

durutarifler dedi ki...

Ne güzel yazmışsın Betülüm.
Ama gerçekten tam bir hayal olmuş:)
Kurabiyede çok güzel görünüyor.
Zencefil çok güzel bir lezzet katıyor gerçekten hem kurabiyelere hem de keklere
Ellerine sağlık
Sevgiler

ye-mek.net dedi ki...

Kurabiyleriniz çok güzel gözüküyorlar. Ellerinize sağlık, çok beğendik.

daimamutfak dedi ki...

bENDE KURABİYEYE BAYILIRIM.Uzun süre saklanmasıda bir artı..sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Herşey bitince başa dönülür bazen ki umarım hep yenileriz kendimizi.Uzun bir zaman sonra kadim olan kişilere,sayfalarına dönmek bakmak çok güzel oldu..Özlemişim kaleminde çıkanları,lezzetler ve yazılar için çok teşekkürler!

Google