16 Eylül 2008

Börek

Zeytinli Börek






Üçgenlere bölünmüş yufkayı tek kat olarak, zeytin ezmesi (kendi yaptığım baharatlı ve sarımsaklı), domates rendesi ve ceviz karışımıyla sarıp, üzerine yumurta sarısı sürüp susam koyarak 180 derecede pişirdim.




Limonlu


1 yumurta
1 su bardağı ceviz (robotta un gibi olana kadar çekilmiş)
1.5 su bardağı toz şeker
½ çay bardağı limon suyu
½ su bardağı Laleli limonlu zeytinyağı
365 gr un

Bir saat buzdolabında dinlendirdikten sonra yarım parmak kalınlığında açıp kalıpla kestim, üzerine az toz şeker serptikten sonra 200 derece ısınmış fırında kızarıncaya kadar pişirdim. Fırını kapatıp beş dakika kadar da içinde tuttum.
LALELİ Zeytinyağları Ankara'da ikinci mağazasını açtı:


Tunalı Hilmi Cad. No: 114/22 Kavaklıdere/ANKARA
Tel: (312) 427 47 01
Fax: (312) 427 47 02

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Betülüm, börekte kurabiyede harika.. Ben de evde sadece zeytin ezmesi ve yufka bulduğum bir gün böyle bir börek yapmıştım. tadı nefis olmuştu. Unutmuşum sayende hatırladım. yeniden yapmalı. :)

Ellerine sağlık.

Sıcacık sevgiler

ceyt dedi ki...

Betülcüğüm, iki tarifte birbirinden harika görünüyor.özellikle böreğin içine koyduklarınla çok iştah açıcı olmuş.ellerine sağlık canım.
öpüyorum sevgiler...

bir demet feslegen dedi ki...

Ne güzel yazmışsın..Zeytinli ve limonlu da nefisss, ellerine sağlık..
Sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Merhaba,börek ve limonlu süper olmuş.ellerine sağlık.

insan; maruz kalan değil seçebilendir, demiş yazar.bende severim seçebilmeyi ve bireyselliğimi.

sevgilerimle...

made in funda dedi ki...

bayıldımmm böreğe yaaaa.ellerine sağlık canım..

Mutfak Havlusu dedi ki...

"Ama bulanık değildir hiç birşey, tam tersine her detayın kılcal damarlarını bile görebilecek kadar şeffaftır."


doğru hiçbirşey bulanık değil heriey yeterince aydınlık önemli olan gören göz olmak belkide..

bireyselleşme derken aslında bencillik te katılmıyormu bazen bu hallerimize sanki o halin kokusuda siniyor ne dersin betül abla olabilir mi acaba?
sen bana gene soru işareti hediye ettin düşünmeliyim-düşünmelyiz.

Mutfak Havlusu dedi ki...

sen fikir okuyorsun böyle bir maharetin daha var:)
çünkü ben daha geçen gün diyordum ki,herşeyin börğei var neden zeytinel börek yok diye sesli düşünceler yapıyordum aaa birde ne göreyim birisi çoktan yapmış hemde en nefisinden..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Betül'cüğüm,


Yine orijinal tarifler vermişsin... Denenesi tarifler... Limonlu çok hoş olmalı merak ettim şimdi...

Ellerine sağlık. Sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

börekde kurabiyede harika ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

Adsız dedi ki...

börek ve limonlu harika görünüyor...ellerine sağlık...zeytini çörek olarak yapmıştım..şimdi birde senin tarifi deneyeyim..hoşçakal.

Aynur dedi ki...

selammm ben geldim:)

ellerine saglik hersey süper

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Betül İnce dedi ki...

Hepinize güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.

Google