09 Şubat 2008

Ne varsa.....

Kırmızı lahana Çorbası:

Yarım kırmızı lahana, bir kuru soğan ve bolca kereviz yaprağı, bir parça tavuk göğsü tuz ve karabiber ilave edilerek iyice haşlandı, robottan geçirildi. 2 yemek kaşığı un ve 1 su bardağı süt çırpılarak ilave edildi ve suyu ayarlanarak 1 yemek kaşığı da tereyağı ilave edildi. Biraz daha kaynatıldı ve mor renkli bir çorba oldu.

Karışık Salata:

Yarım halka doğranmış, tuzla ovulup yıkanmış bir kuru soğan, bir su bardağı ince kıyılmış fesleğen, iki salatalık, üç domates, bir su bardağı ufalanmış beyaz peynir, bir su bardağı ceviz içi karıştırıldı. ½ su bardağı yeşil biberli zeytinyağı, bir tatlı kaşığı nar ekşisi, bir limon suyu, tuz ve karabiberle hazırlanan sosla harmanlandı.


Kereviz:

2 kereviz, 3 küçük patates ve 1 sarı elma incecik rendelendi.
½ su bardağı zeytinyağı, ½ su bardağı süt, tuz ve karabiberden oluşan sos eklenerek iyice karıştırıdı ve yağlanmış kalıba bastırarak yerleştirildi. 180 derece sıcak fırında kızarana kadar pişirildi ve fırından çıkarmadan kaşar rendesi ve kırmızı pul biber serpildi.

Bu yemeği aldığım tarifin aslı buradadır. Orijinalinde süt yok ve karışım kısık ateşte alt üst ederek kızarana kadar ocakta pişiriliyor. Bende biraz değişikliğe uğradı.

6 yorum:

Fulya dedi ki...

Burada en çok kereviz ilğinç geldi.Pek sevmem ama bu biraz hoşuma gitti.Bir deneyeceğim.Çünkü ben kerevizin salatasından başka bir şeyini yiyemiyorum.
Soruna gelince Betülcüğüm nohutlar önceden haşlanmış.

Tijen dedi ki...

Doğru diyorsun Betül'cüğüm. Ben de o suçlulardanım. Hiç değilse hataların farkında olup öğrenmeye hazırlıklı olmak bile güzel diyorum. Yaşadığımız süre boyunca her an öğreneceğiz değil mi?

NiNo dedi ki...

cok degisikmisssss ellerine saglik canim

Betül dedi ki...

Merhaba Betül'cüğüm

Yemek tariflerinin yanına kısa bir paragrafta olsa kendini ifade eden bir şeyler yazmanı çok seviyorum. Hayatımız unutup, tekrar hatırlatılanlar ile dolu. Sevgiler canım...

EZGi :)) dedi ki...

betülcüm hepsi birbirinden lezetli görünüyor ama benim canım karışık salatadançok istedi:(( ne kadarda iştah açıcı görünüyor.ayrıca bannerin çok hoş olmuş canım benim kocaman sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

kesişen noktada nefisliklerle buluşmuşsun belki de bunlarda payına düşenler..

kırmızı lahana çorbası ilk defa duydum bu tarif anneme verileceltir:))
kereviz aramızın tek sorunlu olduğu sebde buda anneme verilir çünkü onun ise en en lezzetlilerinden:)
diğer tarifi ise sana zahmet olmassa eğer,benim gibi ecnebicesi olmayanlar için çevirebilirmisin:)

Google