26 Ekim 2007

Ayva ve armut



Ayva tatlısı denedim yeniden, ama önceki denemelerimde olduğu gibi rengi yine sarı kaldı. Gıda boyası kullanmadım yine ve çekirdekler işe yaramadı. İsrarlıyım, bir gün rengini tutturacağım.

3 ayvanın kabuklarını soyduktan sonra meyva oyacağı ile ortalarını çıkardım ve enlemesine ikiye böldüm. Üzerini örtecek kadar su, 3 su bardağı şeker, 1 çay kaşığı tarçın ve birkaç karanfil ilave ederek yumuşayıncaya kadar pişirdim. Ayvaları kaba alıp ortalarını armut rendesi, toz şeker ve cevizden oluşan karışımla doldurdum. Suyundan üzerlerine gezdirip, üzerleri kızarana kadar 180 derece fırında kaldılar. Resimdeki gibi sundum.


Armut büyük olduğu için, armut-ceviz-şeker karışımı arttı. Bu karışıma 1çay bardağı ceviz, 1 su bardağı toz şeker, 2 yemek kaşığı kakao, 1 yumurta, 1 su bardağı zeytinyağı, 1 paket kabartma tozu ve 2.5 su bardağı un ilave ederek resimdeki kurabiyeleri pişirdim.

Ben kurabiye hamurunu çoğu zaman rulo yapıp dondurucuya koyuyorum ve pişireceğim zaman çıkarıyorum. Dilimleyip pişiriyorum.

2 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

selam betülcüm ayva tatlısını ben nasıl yapıyorum biliyormusun ayvaları senin yaptığın gibi kesip tencereye çekirdek yuvaları üste gelecek biçimde döşerim içlerine her ayvaya iki ymek kaşığı şeker koyarım ve 1 su bardağı kadar su suyun içine çekirdeklerinden atarım ve kısık ateşte ağzı kapalı pişiririm yumuşayınca kapağı açarım eğer suyu çok varsa altını harlı ateş yaparımki buharlaşsın bu arada pişerken kırmızıya yakın renkleri olur boya kullanmam hiç istediğim gibi olduktan sonra ocağı kapatırım ve soğoyuduktan sonra kaymakla servise hazır olur istersen bide böyle dene

Betül İnce dedi ki...

Melek'ciğim,

Tarif için teşekkür ettim. Not ettim ve deneyeceğim.

Sevgiler,
Betül

Google