15 Ekim 2007

Yağmur,sonunda.......



Pencereden yağmuru kızım fotoğrafladı.....



Ankara’da yağmur var nihayet. Severim sonbaharı ve ilkbaharı Ankara’da. Evde olmak ve ıslak pencereden hüzünlü griyi seyretmek hoşuma gidiyor.
Dün menekşelerimi yeni mevsime hazırladım. Kuru yaprakları temizledim, saksılarını sildim, tabaklarını yıkadım ve topraklarını çoğalttım. 5 yıl önce annem benim için dikmişti onları ve mor menekşeler hiç eksilmediler. Pencerenin önünde ki yerlerini çok seviyorlar. Ben de onları…



Pencereden içeri sızan gri maviye renkli bir şeyler yakışır diye düşündüm ve fırında kereviz yaptım:

5 adet küçük kerevizi yıkayıp soyduktan sonra robottan geçirdim (irice). İçine 300 gr yağsız kıyma, 1 çay bardağı yıkanmış pirinç, yarım rendelenmiş soğan, 1 sarımsak, kerevizlerin taze yaprakları, kimyon, tarçın, tuz, 1 kaç sap taze ve doğranmış reyhan, 1 yemek kaşığı domates salçası, ½ su bardağı ufalanmış ekmek ve biraz su ilave edip karıştırdım. Yağlanmış kaba ince dilimlenmiş patatesleri dizip, karışımı üzerine döktüm. Kenarlara domates dilimleri ve en üste tekrar ince dilimlenmiş patatesleri dizdim. Tuz gezdirip 1.5 su bardağı suyu döküp, fırını ısıtmadan koyup 180 o de üzeri kızarana kadar pişirdim. Çıkarınca üzerine zeytinyağı gezdirdim.

2 yorum:

ceyt dedi ki...

sevgili betül ellerine sağlık canım.değişik bir lezzet.deniycem inşallah.
bu arada blog dünyasına hoş geldin.

sevgilerimle

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Ceyt,

Çok teşekkür ederim.
Paylaştıkça güzelleşiyor gerçekten.

Sevgiler.

Google