20 Ekim 2007

Kahve Molası

Ben güne kahvesiz başlayamayanlardanım. Gün içinde de birkaç kahve içmezsem rahat edemem. Uzun ve yoğun çalışma günlerinin yarattığı bir alışkanlık sanırım.
Paylaşmayı sevmemin de etkisi var. Hani “hadi gel, bir kahve içelim” dersin ya. Hani “sohbet edelim, yaşadıklarımızı paylaşalım”, veya “bu sessizliği seninle beraber bu güzel koku eşliğinde yaşayalım” der gibi.



………
Bir insan daha var, çok şükür, evde;
Nefes var,
Ayak sesi var;
Çok şükür, çok şükür.
(Orhan Veli, Yeni ufuklar,Mayıs 1958)


Bu gün kahve eşliğinde sohbete kurabiye de ekledim.

1 su bardağı peynir suyu (evde denediğim peynirden süzülen)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
½ su bardağı zeytinyağı
1 yemek kaşığı damla sakızı macunu (Çeşme’den)
2 yemek kaşığı toz şeker
Aldığı kadar un

Hamuru yapıp, yuvarlak kurabiyeleri önce yumurta akına, sonra toz şekere batırıp 175 C de kızarana kadar pişirdim.

Kahve bahane, paylaşmak şahane………..

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Betül'cüğüm,
Orhan Veli güzel demiş. Ne zaman kötü demiş ki? Bak şu yağmurlu günde seninle kahve içip sohbet etmek güzel olurdu şimdi.

Betül İnce dedi ki...

Tijen'ciğim,

Bu güzel dileğini en kısa zamanda gerçekleştireceğimiziumarım.

Sevgiler,

NiNo dedi ki...

BEraber aldıgımız macunmu???ben hala nasıl kullanılacagını keafedememistim:)iyi oldu bu tarıf..

Betül İnce dedi ki...

Evet tatlım,

Beraber aldığımız macun. Sütlü tatlılara da çok yakışıyor.

Google