09 Kasım 2007

İki kişilik

Maeve Binchy’nin eğlenceli romanından esinlenerek “Aşk Mutfakta Pişer” dedim ve iki kişilik tavuk hazırladım.


Wok’da önce bir kahve fincanı zeytinyağında yarım kahve fincanı susamı kavurdum ve bir kaba aldım. Sonra piyaz doğranmış bir adet soğanı ve bir adet küçük doğranmış sarımsağı 2 yemek kaşığı zeytinyağında kavurdum. İnce şerit olarak doğradığım 500 gr tavuk etini ilave edip, tavukları iyice kızarttım.
Sos hazırladım: Bir yemek kaşığı nar ekşisi, bir tatlı kaşığı bal, bir kahve fincanı kırmızı şarap, yarım kahve fincanı su, tuz, kimyon ve az tarçın.
Sosu da tencereye ilave edip, çekene kadar pişirdim ve 1 yemek kaşığı limon suyunu da ekleyip bir iki dakika daha çevirdim. Üzerine zeytinyağlı kavrulmuş susamı döktüm.

2 yorum:

Betül dedi ki...

Selam Betülcüm
Keyifle okumuştum Meave Binchy'nin romanlarını,tavuklar leziz görünüyor, afiyet olsun canım...

NiNo dedi ki...

Aşk mutfakta pişer:)harika bir romandı.:)tavukta bir harika gözüküyor.ellerine saglık.

Google