12 Kasım 2007

Kurabiye mi dediniz?

Kurabiye olmazsa olmaz.
Hem yapması zevkli, hem de yemesi zevkli. Bence sınırları olmayan bir şey. Pek çok şeyden yapılabilir. Üstelik fonksiyonel: Mesela çocuklar için yemesi kolay, birde hoşlarına gidecek şekiller ve tatlar oldu mu, eğlenceli. Sonra, hem hamuru, hem de pişirilmiş halleri uzun süre muhafaza edilebiliyor. Yaydığı kokuda cabası.
Geçen gün sabah erken saatte, ev mis gibi kurabiye koksun istedim. Dolaba baktım, neleri biraraya getireyim diye. Mısır nişastasını görünce bir zamanlar yediğim nişastalı kurabiye aklıma geldi, ama tarifi bulamadım. Kafama göre yapayım dedim ve resimdeki kurabiyeler ortaya çıktı.
Tadı un kurabiyesi ile beze arasında oldu, yani arada bir yerde ......


3 su bardağı mısır nişastası
½ su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı pudra şekeri
100 gr tereyağı
½ su bardağı süt
1 yumurta
1 paket kabartma tozu

Yaptığım hamuru 1 saat buzdolabında dinlendirdikten sonra, topları yapıp, tereyağı ile hafifçe yağlanmış tepside 180 o ısınmış fırında pişirdim.

6 yorum:

ceyt dedi ki...

mmmmm un kurabiyesine bayılırım.kokusu buraya kadar geldi sanki:)
betülcüm kurabiyelerin nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.
sevgiler

Sibel dedi ki...

Betül hanım, çok keyifli bir sayfanız var. Bu sabah da kurabiyelerinizi görünce kahvemin yanına bir tane almaya geldim! Ellerinize sağlık.

Betül İnce dedi ki...

Teşekkür ederim.
Ziyaretleriniz ve yorumlarınız beni cesaretlendirip, mutlu ediyor.
Sevgilerimle.

Betül dedi ki...

merhabalar
mmmmm misler gibi çok severim şekersiz kahve ya da çayın yanında nişastalı kurabiye, ellerine sağlık canım sevgiler....

Melek* dedi ki...

ay çok güzel sitenize yeni girdim bu arada:)) kurabiyelerden fay hattımı geçti :) çok güzel gözüküyorda günün birinde fay hattı hakkında espiri yapıcağımız aklıma bile gelmezdi neyse ellerine saplık görüşmek üzere

Mutfak Havlusu dedi ki...

size katılıyorum kurabiye sınırları olmayan bir lezzet.
bende buna benzer birşey yaşadım dün evde olan birşeyleri kattım karıştırdım çok güzel oldu:)
ne katarsanız katın değişik ve güzel bir lezzeti yakalıyorsunuz.
sadece yoğurt konusunda takılıyorum bazen kurabiyelerde çünkü bir yumuşaklık veriyor kurabiyeye çoğu zaman.

sizinkilerde güzel duruyorlar,ellerinize sağlık.

Google