02 Kasım 2007

Salata

Bu sabah sevgili Tijen'in "Bir Ot Masalı" na bakıyordum. Gerçekten dediği gibi, otların doğa armağanı olduğunu düşündüm.
Biz otları ve bazı sebzeleri de çiğ tüketmeyi, salata olarak sofraya getirmeyi çok seviyoruz. Son zamanlarda en çok roka ve rokalı salataları sevdik. Bir de kış olur da kereviz olmaz mı, hem de salata olarak.
Yıkayıp doğradığım rokaları, zeytinyağı, limon suyu, biraz nar ekşisi, biraz tarçın ve tuzdan hazırladığım sosla karıştırıp iki kase salata yaptım. Birinin üzerine ceviz gezdirdim. Diğerine de domates, salatalık ve köy peyniri ilave ettim.


Bu gün şifa günü deyip, bir de kereviz salatası yaptım: Üç adet kerevizi rendeledim ve yarım limon suyu ile karıştırdım. Bir büyük kase yoğurt, 1 yemek kaşığı süt,1 çay kaşığı toz şeker, 2 yemek kaşığı ceviz, 3 sarımsak, tuz ve zeytinyağından oluşan sosla karıştırdım. (Ben yoğurt, süt, şeker ve zeytinyağını karıştırarak mayonez kullanılabilecek bazı durumlarda mayonez yerine kullanıyorum).

5 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

ellerine sağlık betülcüm ne kadar harika salatalar yapmışsın bende bayılırım kereviz ve rokaya roka salatasını sabah kahvaltıda çok severim ben iyi pazarlar dilerim canım hoşçakal

Betül İnce dedi ki...

Teşekkür ederim Melek'ciğim. Ben de sana sağlıklı ve neşelibir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler.

ceyt dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok nefis salatalar.çok iştah açıcı görünüyorlar.aynı zamanda çok faydalı vitamin depoları.
sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Ceyda'cığım,

Teşekkür ederim. Güzel yorumlarınız beni çok teşvik ediyor.
Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Tam şifa olmuş Betül'cüğüm. Bir Ot Masalı'nı da anmışsın canım, sağolasın!

Google