09 Aralık 2007

Ekmek ve omlet





Son zamanlarda ekmek yapmak çok hoşuma gidiyor. İşte bu sabahın ekmeği, omletiyle beraber:
½ paket yaş maya, içinde bir çay kaşığı şeker olan yarım bardak ılık suda kabartıldı. Elenmiş yarım kg una, bir tatlı kaşığı tuz ve mayalı su ve yine su eklenerek yumuşak bir hamur yapıldı ve iyice yoğuruldu ve kabarana kadar beklendi. Sonra yarısı somun olarak pişti. Diğer yarısı yağlanmış bir tart kabına yayılıp, üzerine “yeşil biberli zeytinyağı” sürüldü, bolca ufalanmış az yağlı beyaz peynir yayılıp yumurtalar kırıldı. 200 derece ısınmış fırında ekmek kızarıp, yumurtalar pişene kadar tutuldu ve sıcak sıcak masaya getirildi.


11 yorum:

Gönül dedi ki...

canım harika olmuş ellerine sağlıkkk ....bende eskiden çok severdim mutfaktan gelen mis gibi kokularla uyanmayı annecim güzell güzel koku yayardı uyanmamak ne mümkün:)))ama artık annem ankarada ben istanbul:(( allah nasip ederse bayramda o kokuları almaya gidiuyorum...sevgilerimle

Mutfak Havlusu dedi ki...

önce değindiğin mesele benim için önemli birşey hemen onunla ilgili nacizane bir iki sözden sonra şu nefis görüntüye bir iki sözüm olucak izninle.
koku benim için önemli ama herşey için geçerli ve dediğin gibi Betül ablacım bazen iyi-bazen kötü,fazlasıyla hassas bir koku alma duyum var ama aşırı ben bundan bazen çok rahatsız oluyorum,bu aşırılık bazende çok güzel çünkü yediğim birçok şeyi tuhaf gelebilir belki ama koklarım hatta ilk gittiğim yerlerde bunu ayıp olmasın diye yapamamak beni sinir eder ammaa görgüde gerekir işte:)
birde çocukluğumda dedemin aldığı boyları şimdiki gibi nerdeyse bir bebek kafası boyutunda olmayan şirin-lezizmi leziz ve kokusu tarif edilemeyecek kadar güzel olan domatesler gelir aklıma ve bu böyle uzayıp gider...
çok güzel söylemişsin,inan harika bir mevzu.

vee yaptıkların çok ilginç olmuş cidden,hani hep görürüz ekmekler-pideler-pizzalar ama direk yumurtanın böyle kırıldığını görmedim yumurtalı pidede bile yayarlar bu çok estetik olmuş ellerine sağlık.
domates yemeğinede gelince beğenmene çok sevindim bizde çıkınca muhakkak yapılır ve ben çok severim.

NiNo dedi ki...

kokular eskiyi hatırlatır.Eskideki guveni,sevgiyi birligi hatırlatır.Okokuyu mutfagından taşırmansa taa buraya kadar geldi..Nasılda ye beniiii diye bakıyor :)

meleginmarifetleri dedi ki...

canım betülüm ellerine sağlık harika bir ekmek ve omletli tartmı desem bilemedim
Kokulara gelince insan kokuları hiç unutmaz bence yıllar yıllar öncesini hatırlatır duyulan bir koku en önemli şeydir bence koku ve koku almak bide burnu kaku almayan insanları düşünürsek onların işi çok zorrr
sevgilerimle hoşçakal

NESRIN dedi ki...

EVET KOKULAR BAZEN KUCUKKEN YEMEYI HIC SEVMEDIGIM YEMEKLERI SIMDI PISIRIYORUM KI SIRF ONLARIN KOKUSU BANA O GUNLERI HATIRLATSIN VE ICIME O GUNLERIN HUZURUNU TEKRAR YAYSIN DIYE.AHH ANACIGIMIN EVIII

Ayça dedi ki...

Aman aman, koku taaa buraya kadar geldi. Ellerine sağlık, afiyet bal şeker olsun:)

Sibel dedi ki...

Ah o Pazar kahvaltıları.. Erken uyanıp ekmek yapmalar.. Ellerinize sağlık. Ben de her Pazar özel birşeyler yapmaya çalışıyorum. Bazen sadece menemen oluyor bu, ama o bile çok güzel oluyor upuzun bir kahvaltıda.
Sevgiler..

Disalce dedi ki...

o kadar güzel bir konuya yer vermişsinki....

şu koku dediğin şey benimde bazen içimi tuhaf eder....
bu bir zamanın kokusu derim ..ama adını koyamam.....bazen sevinirim o kokuya bazen üzülürüm...normalde anlatmakta zorlandığım bir konuyu çok güzel yazmışsın...emeğine sağlık...

ekmek ise harika...şu anki açlığıma nasıl güzel giderdi..ama yemişsiniz ...
ellerine sağlık...

ankaram başka...harikaydı..kendime geldim..ooohh....ne mutlu sana..hep ordasın...

Adsız dedi ki...

ooo süper bir görüntü eminim tadıda öyledir.o kahvaltıda olmak isterdim:):)
sevgilerimle canım

Adsız dedi ki...

Sınıffff sınıffff
:)

Nefis olmuş Betülüm..

Ellerine sağlık..

Ağız tadımızı öyle benzetiyorum ki her gelişimde duuu şunuda deneyeyim diyerek gidiyorum :)


Sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Betül İnce dedi ki...

Gönül'cüğüm,

Annen kimbilir ne kokularla besleyecek seni. Teşekkür ederim.

Zeynep'ciğim,
Ben de kimi zaman bana uymayan bir kokuyu hissettiğimde koklarım yiyecekleri. Haklısın, işin görgü tarafı da var tabii. Beğendiğine çok sevindim.

Melek'ciğim,

Haklısın, bu kadar çok yemek yaparken bir de burnumuz koku almasaydı. Ama senin patlıcanların kokusu buraya kadar geldi, ne kadar farklıdır kuru patlıcan dolması. Teşekkür ederim.

Disal'ciğim,
Ankara'da geçirdiğin hafta sonunu ve götürdüğün lezzetleri merakla bekliyorum.
Teşekkür ederim.

Nino'cuğum,
Onca yoğunluğunun arasında senin gönderdiğin kokulara ne demeli. Umarım sınavın iyi geçmiştir. Teşekkür ederim.

Nesrin'ciğim,

Paylaştığın için teşekkür ederim, senin mutfağından da enfes kokular geliyor.

Ayça'cığım,

En kısa zamanda yerleşmeni diliyorum. Teşekkür ederim.

Hande'ciğim,

Beklerim kahvaltıya.

Sevgili Sibel,

Pazar sabahları benim çocukluğumdan gelen bir alışkanlık. Haklısı uzun uzun sohbet çok güzel oluyor. Teşekkür ederim.

Zerrin'ciğim, Misssim,

Kocaman teşekkür,böyle paylaştığımız için.

Google