23 Ocak 2008

Azıcık aşım.....

Bazen, bir yandan çok yemek yapmak, mutfakla uğraşmak isterken, bir yandan da sıkıntı duyar, ağırlaşırım. İkisini dengelemek ve ağırlığı azaltmak için, öyle çok uğraştırıcı olmayan, pratik yemekler yapmayı denerim ve dolapta ne varsa yardım alırım.

Mesela:

Mantar oturtma


Pek çok sebzenin oturtması oluyor, mantarın da oldu. Doğranmış mantarlara, soğansız kavrulmuş kıymayı, biraz pirinci, bir adet sarımsağı, biraz salça ve bir domates rendesini, tuzu zeytinyağını ve suyu ilave edip pişirdim. Taze fesleğen katkısıyla tüketime sundum.

Yine böyle bir gün, bir zamanlar bir dergide okuduğum ve uzun zamandır yapmadığım patlıcan ezme aklıma geldi.


3 patlıcan tamamen soyulup haşlanıyor ve robottan geçiriliyor. 3 dilim ufalanmış kepek ekmek, 1 sarımsak, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 2 yemek kaşığı ufalanmış ceviz, tuz ve 1 tatlı kaşığı nar ekşisi patlıcanlara eklenip karıştırılıyor. Üşenmeyenler közlenmiş patlıcanla da yapabilirler elbette.

Soğuk ama böyle zorlayıcı bir günün kolay çorbası da havuç çorbası oldu.


2 su bardağı haşlanmış ve robottan geçirilmiş havuç, 1 su bardağı didiklenmiş tavuk eti, 2 yemek kaşığı zeytinyağında azıcık sotelendi, tuz ve su ile biraz kaynatılıdı. 1 yumurta ve 1 yemek kaşığı un biraz suyla çırpılıp eklenerek biraz daha kaynatıldı.

Ne demiş atalarımız: Fazla aş, ya karın ağrıtır ya baş.

14 yorum:

Pastanı Seç dedi ki...

çok acıktırıcı görünüyor.Denemeyi düşünenlerdenim.

sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

betülcüm ne kadar iştah açıcı görünüyor.çok güzel olmuş anım
ellerine saglık
sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Betülcümm, üçüde birbirinden lezzetli,pratik besleyici valla..Ellerin dert görmesin canım arkadaşım,
Öpüyorum...

Hülya dedi ki...

Patlıcanla yapılan tüm yemeklere bayılırım. Mantar da öyle...
Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

içinde mantar olan her yemeği çok severek yerim.eminim seninkide çok güzel olmuştur.

NiNo dedi ki...

Çok renkli ve hemen yenesi gözüküyor.Busabahki soğukta havuç çorbası çok iyi giderdi.

Leziz Tarifler dedi ki...

Betül'cüm, azıcık aşım kaygısız başım çok güzel bir atasözünü hatırlattın bana. Hırstan uzak durmak gerek dimi?. Huzur her şeyden öte. Canım ellerine sağlık, patlıcan salatanı çok değişik ve pratik buldum, deneyeyim ben de ama patlıcan zamanı..Sevgilerimi yolluyorum.

Gönül dedi ki...

betülüm bunnar ne böyleeee çorbalarrr ezmelerrr musakkalar ellerine sağlık üçü bir arada yapmışsın eheheh pek güzel olmuş hepsüde....ne dicemm baaa bakkk küveti nerden getirdin aklıma yaaa gidip bakıcam bidaha yatmadan küvete de başıma iş çıkardın ha ahnahnahahahah:)) hade öpüyorum kal sağlıcakla

uygarimizlahayat dedi ki...

Ohhhh yemeklere bak, ellerine sağlık...

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefisler..Tok karnına bile tadına bakılacak lezzetlerden..)

Ellerine sağlık Betül..

Sevgilerle

Betül İnce dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım,

Ziyaretleriniz ve güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Melek* dedi ki...

BİR GELDİM YİNE DÖKTÜRÜLMÜŞ YEMEKLER ELLERİNE SAĞLIK

Mutfak Havlusu dedi ki...

Betül abla azıcık aşmı?
derya olmuş bunlar derya bir sürü güzellik yapmışsın maşAllah diyorum sana ellerine sağlık.

bu arada sanada güzel şeyler hatırlatmış tarifim çok sevindim bu arada bende senden yeni birşey öğrendim hem bugün gördüklerim hemde yazdığın kaygana bende kaygana biliyordum ama başkaydı benim bildiğim,senin dediğinde ağır ama güzel birşeydir kesin.

Adsız dedi ki...

Betülüm,

o patlıcanlı tarif varya
beni baştan çıkardı bile...

Ellerine sağlık hayatım.

sıcacık sevgiler...

www.misssgibi.com

Google