14 Ocak 2008

Patates


Patates ve mantar takıntım hala sürüyor. Bir kitap buldum ve bu takıntımın patates kısmına çok iyi denk geldi.


Bugün tariflerden birini denedim. Çok başarılı olduğum söylenemez, ama lezzetinin güzel olduğunu söyleyebilirim. Başarısız olma nedenlerimle birlikte tarifi vermek istiyorum.

Malzeme:

2 büyük patates
2 yemek kaşığı kaşar
4 yemek kaşığı lor
*(Orijinal tarifte gravyer peyniri kullanılmış.)
1 yemek kaşığı süt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
*(Krema ve tereyağı kullanılmış. Biz son günlerde un, krema, şeker, tereyağı tüketimimizi sınırlandırmaya karar verdiğimiz için yağsız süt ve zeytinyağı kullandım.)
1 yumurta (sarısı ve beyazı ayrılmış)
Maydanoz, tuz, karabiber, kimyon

Yapılışı:

Patatesler üzerlerine çatalla delikler açılmış şekilde ve önceden 220 derece ısıtılmış fırında 1-1.5 saat kadar pişiriliyor. Çıkınca ikiye bölüp (Ben enlemesine böldüm, ama tarifde boylamasına bölünmüş) içini iyice çıkarıp sert kabuklu tabaklar elde ediliyor ve bu tabaklar tekrar fırına konup iyice kızarana kadar (10-15 dk) tekrar pişiriliyor.


Bu arada iç malzemesi hazırlanıyor. Patates iyice ezildikten sonra yumurta akı hariç diğer malzemeler ekleniyor. Yumurta akı iyice çırpılıp sert bir kıvama gelince (ben getiremedim) karışıma ekleniyor. Tabakların içi bolca doldurulup fırında kızarana kadar pişiriliyor, ve sıcakken servis ediliyor. İsteğe göre fırından çıkarmadan üzerine biraz daha kaşar rendesi konulup, eritilebilir.

Sevgili Ezgi tarafından yine sobelenmişim: Hayatın bana öğrettiği en önemli üç şey hakkında. Ben bir tane yazacağım: Herşeyin birden fazla yüzü olduğunu öğrendim.

21 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

betülcüğüm katıldığın için tesekkürler

Adsız dedi ki...

bence çok başarılı ve eminim de lezzetlidir, eee patates ne de olsa...çiğ hariç kötü olma ihtimalini düşünemiyorum...
sevgilerimle

meleginmarifetleri dedi ki...

kumpir gibi olmuş bence ellerine sağlık hoşçakal

sevimin sayfasi dedi ki...

cok lezzetli görünüyor
ellerine saglik

Ilker Erdem dedi ki...

Betulcum guzel yorumun icin tesekkurler. Sevgiler

Betül dedi ki...

Betül'cüğüm
Ellerine sağlık cnm, tam bir patates severim, eminim nefistir,sevgiler....

Baharcicegi dedi ki...

Patates dolmasini görünce,cocuklugumda kis günlerinde annem papates közlerdi sobada,sicacik öyle lezzetli olurdiki.
patetesin her cesidni cok severim,olsada yeseydik ne iyi olurdu eine saglik Betül,cüm

banu kırmızıgül dedi ki...

canım patatesi bende cok severim ellerine sağlık nasıl lezzetlidir simdi. sevgiler iyi haftalar..

NiNo dedi ki...

ellerine sa glik canim

sarımutfak-hande dedi ki...

patatesi bende severim ellerine sağlık canım gayet güzel olmuş.
sevgiler
öptüm

adigenisehilal dedi ki...

gerçekten nefis görünüyorlar... elimdeki 2 çuval patatesi bitirmek için bana yhardımcı olabilecek bir tarif... teşekkrler

Feyza Fidan dedi ki...

Harika olmuş patatesler Betül'cümm..Ellerine sağlık canımcım..
Sevgiler,

Gönül dedi ki...

betülüm bu ne güzel görünüyor böyle yaaa ellerine sağlık...öpüyorum senüüü koccamannn...sevgülerimle

Mutfak Havlusu dedi ki...

hem değişik bir sunum hemde hoş
bence tam kararında sen olmadı diye üzülme harika olmuş.
ellerine sağlık,çok hoğuma gitti tarif.

Saliha dedi ki...

mmmmmmm elerıen saglık...bızım evde cok sevılır patates ama ben mantarı bı turlu sevemedım yapsam dahi:((( sevgılerımle..

Disalce dedi ki...

şu patates ne büyük nimettir....ne yapsan oluyor.....

en sevdiğim sebze diyebilirim...

ellerine sağlık betülüm....nefis bişeye benziyor......

sevgiler canım....

Leziz Tarifler dedi ki...

Sevgili Betül'cüm, mantar ve patates takıntını anlıyorum çünkü ben de çok severim. Mantar takıntına yeni bir çeşit eklemek için, hemen söyliyeyim, iri mantarların içini, soğan, biber, sosis, domates, tuz, karabiberi sote ederek doldurup, fırına vermeden önce üzerine kaşer rendesi serpiyorsun.
Benim İzmir'deki Filiz ablam yapıyor bunu. Nefis bir şey oluyor.Sevgilerimi yolluyorum.

Adsız dedi ki...

sanki kumpir gibi:)))
denemeli...
ama diyet bitince:)))
öpüyorum sevgiler

hdidem95 dedi ki...

hayırlı cumalar arkadaşım güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle sevgiler öptüm

Aynur dedi ki...

ilginc bir tarif denemek lazim

elinize saglik

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Tijen dedi ki...

Üüüü bana anlatma bunları Betül'cüğüm. Çok tokum ama olsa...

Google